maandag 20 maart 2017

PRIMAVERA




maandag 20  maart  2017
12.30 UUR

GRANDE ELLADE
van: Wallham, Zweden
naar: Antwerpen
183 x 32 x 9 (draft) m
CARGO

De astronomische lente is vandaag begonnen! Ik heb altijd geleerd dat ze op 21 maart binnen kwam varen. Tijden veranderen blijkbaar. Als ik naar buiten kijk, is er niets dat la Primavera aankondigt. Tenzij ik met veel fantasie in het aanstomende Grimaldi-bakbeest het voorjaar waar.


De Grande Ellade is alles wat La Primavera van Botticelli niet is. Het verfijnde, haast precieuze, bevallige en het bijna gewichtloze ontbreken aan alle kanten. Termen als log, lomp, lijvig en massief zijn beter op hun plaats.

Slechts de kleur kondigt paaskuikens aan, en daarmee is mijn associatie met de lente naar de knoppen. Verveeld zoek ik het Grimaldi-geel in de Flexa-kleurenwaaier. 

Jawel. De naam van dit tegen het helderroest aanschurkende geel heet in flexa-land 100% bubbels. Ik hoef maar een fles Prosecco uit de kast te halen, om in de juiste Italiaanse gewichtloze lentesfeer te komen. Dank aan Flexa!

Maar ik doe het niet. Die gekregen Prosecco bewaar ik voor een speciaal moment. Vooralsnog 100% bubbels die tegen de glooiing klotsen en een uitzicht dat bestaat uit grijstinten. En een klein beetje geel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten