vrijdag 31 maart 2017

CHALLENGE ACCEPTED/UITDAGING GEACCEPTEERD


VRIJDAG 31 maart  2017
in het kader van CHALLENGE ACCEPTED
en het iend van het project MAART MAAKT VAART

De laatste dag van maart. Vandaag geen tekening van een schip. Behalve MAART MAAKT VAART  rond ik ook een ander project af: de Kinderkunstweek. Het Zeeuws Maritiem MuZEEum Vlissingen vroeg of ik workshops en lezingen wilde verzorgen voor basisschoolgroepen. Graag. De afgelopen twee weken zag ik heel veel kinderen, mocht ik ze verrassen, laten verbazen. 

Dus daarom vandaag een foto, gemaakt in 1973, volgens de achterkant. Een echte en gepassioneerde schoolfotograaf: hij zocht bij de outfit van ieder kind de juiste rekwisieten, in de juiste kleuren. Hoe mooi, hoe stijlvol. En hoe kon die man weten waar mijn prille kleutertoekomst zou eindigen? 

Deze weken kwamen in de social media verschillende kinderfoto's voorbij in het kader van Challenge accepted/uitdaging geaccepteerd. Hoewel de oorspronkelijke bedoeling een beetje is verloren gegaan, ben ik niet te beroerd om mijzelf middels deze prachtige kleurencompositie bloot te geven. Als je de kinderfoto van iemand liket/leuk vindt met een duim, moet je een foto van jezelf plaatsen. Met de mooie kindertekening van Auke gisteren, twee intensieve weken met schoolklassen voel ik me ook even weer helemaal klein en kind.

Ik bezocht een aantal scholen en gisteren keek ik stiekem even wat de tegenwoordige landkaarten doen. In mijn tijd was Roodeschool altijd het noordelijkste en laatste dorpje op de Wolters-Noordhoff-kaart. Toen was topografie nog heilig. En gelukkig! Verheugd zag ik dat Roodeschool nu vervangen is door Eemshaven. Heb ik toch nog een bruggetje om dit verhaal, deze reeks af te ronden.

Ik dank al die lieve mensen die hebben zo leuk op mijn verhalen en tekeningen hebben gereageerd. En ik dank iedereen die de afgelopen weken mij weer gelukkig maakten in mijn rol als juf, kunstenaar, illustrator. Het was fijn dat drie uit de serie van mijn kinderportretten tijdelijk een plekje in MuZEEum kregen. 

En als iemand je ooit vraagt of je een uitdaging wilt accepteren: altijd doen! 



impressies MuZEEum Vlissingen





Geen opmerkingen:

Een reactie posten