dinsdag 17 januari 2017

Het vervolg in 2017

Het vervolg in 2017

waar ben ik:       thuis, Boulevard de Ruyter, Vlissingen
wat zie ik:           vrij weinig, want het is mistig

"Natuurlijk heb ik de afgelopen weken flink doorgetekend!"

In de eindspurt naar december en de laatste stuiptrekkingen rondom het afkickproces na November = Vlisdingen, had ik het al voorspeld: er komt vast wel een vervolg. 

Zolang er genoeg te beleven valt, valt er evenveel te tekenen. Of nog meer. 

Een paar weken in mijn atelier in Casamaggiore deden me goed: tijd, rust en ruimte om een aantal schetsen en monotypes (gebaseerd op oude foto's van De Schelde) uit te werken op grote doeken. Deze kingsizes zijn inmiddels in Nederland aangekomen en vertrekken half februari naar het noorden des lands, alwaar ze een rol spelen in een project en expositie. Maar ook in Italie waren er iedere dag dingen. Dingen om te tekenen, opvalllende of gewone dingen.

De leukste verrassing kwam van de overkant. Ik ben gevraagd het concept November = Vlisdingen te continueren voor de weekkrant ScheldeXpres, Zeeuws-Vlaanderen. Dit verse huis-aan-huisblad is het resultaat van de fusie van de regiobladen In Het Vizier, Streekbeeld en De Eenhoornkrant. 

Mijn eerste tekeningen en interview heb ik intussen gemaakt en geschreven, en o o o wat blijft het toch fantastisch om gewoon weer bij een onbekend huis aan te bellen en je te laten verrassen door wat zich aandient! Na publicatie van de krant, zal ik het artikel hier op dit blog plaatsen en vergroten we de actieradius van Agnes in Vlissingen voor het gemak even naar het maximale wat je uit het voetveer naar Breskens –dus de overkant-  kunt halen.


Hieronder een aantal schetsen van de afgelopen maand:


Optreden van Oekraiens Mannenkoor Orpheus in ter Reede, Vlissingen



Kerstavond bij de familie Felicioni, Casamaggiore



Cachi van Giulia



teruggevonden tubetjes aquarelverf, ooit nog van Auke's moeder



uitbreiding landinwaarts van het natuurgebied 't Zwin, tussen Retranchement en Cadzand



concert Kon. Harmonie Ons Genoegen & rapband de Hobbyisten in de St. Jacobskerk, Vlissingen



hoge-golf-spotters op de Boulevard de Ruyter, tijdens storm & springtij



het veer Breskens-Vlissingen op zondagavond






Geen opmerkingen:

Een reactie posten